Herr t-shirts goes snygga grejer för tjejer!

2011-02-13 @ 17:26:55
Jag vet att jag inte är ensam om att tycka att band t-shirts för tjejer ofta är riktigt tråkiga, har kass passform eller helt enkelt inte exsiterar. Existerar de så är de ofta tillverkade i det där "tunna sweatshirttyget" som mister sin form efter en tvätt, de drar ihop sig på längden medan de tänjs åt andra hållet och passformen kan mer liknas med ett efterblivet tält, som dessutom visar magen.

Nej, the best pieces blir det enligt mig av herr t-shirts, gärna begagnade som redan gjort sin omformningsresa och är sådär snyggt slitna. För inte allt för länge sen efterfrågade jag således min manliga bekantskapskrets om det fanns några gamla tischor i någon vrå som inte användes längre som de skulle kunna tänkas skänka/sälja till mig för dissekering. Det är alltså tänkt att detta ska bli ett litet projekt. Jag har väl gjort en del innan, men jag hade tänkt försöka hinna med en i veckan, förutsatt att jag hittar t-hirts att arbeta med och att jag har tid emellan jobb och studier :)

Hur som helst, det damp ner en låda med lite blandat material för ett tag sen. Men speciellt fastnade jag för en Metallica "... and justice for all" t-shirt (tack, Krisitan!) som fick bli första objektet att gå under saxen. Detta resulterade faktiskt i två (!) linnen. Check it out.

Svart brottarlinne med logo fram och bak.  Ungefärlig storlek Small.
Svart brottarlinne med logo fram och bak.
Ungefärlig storlek Small.


Linne med detaljrika axelband i fuskskinn, V-back och
Linne med detaljrika axelband i fuskskinn, V-back och "hängig" urringning.
Stödsömmar och delvis dubbelt tyg i rygg för bra passform. Rynkad framsida.
Ungefärlig storlek Small.



Kommentarer
Postat av: Mary Madskills

Fan vad schnaisigt, vännen!



2011-02-13 @ 18:05:09
URL: http://marialy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback